Korruption

Korruption. Ett ord som, när jag fick lära mig det kändes väldigt långt borta. Så avlägsen att den inte ens fanns i min värld. Nu var jag ju såklart inte så gammal och visste väl kanske inte så mycket bättre just då. Men trots det så känns det som att Sverige med världen går mot att bli mer och mer korrupt.



Men innan jag fortsätter ang. det..
Jag är vänster inom politiken. Det kommer man aldrig kunna ta miste om när man läser min blogg, men eftersom detta är mitt andra blogginlägg så kan jag lika gärna få det sagt. Jag är inte Socialdemokrat, inte Vänsterpartist. Jag tycker att (S) går för långt åt höger nu för tiden (hoppas det är en konstig strategi tråkigt nog..) och jag sympatiserar i så fall mer med (V). Jag kommer dock rösta (S) om det ser ut som att Moderaterna har en chans. Förhoppningsvis har inte (M) en chans och då kommer jag som det ser ut idag rösta på (PP) - PiratPartiet. (ja men det är sånt som det känns som jag måste ha sagt för att kunna blogga vidare..vet inte varför..)
 
 
Ja.. men allvarligt. Moderaterna? De har förstört Sverige rakt framför ögonen på svenska folket, inte bara det, hållandes svenska folket i fucking händerna har de sabbat hela välfärden och allt skyddsnät som vi någonsin kämpat för. Sverige är och har historiskt varit ett föregångsland inom mååånga frågor och områden.

På arbetsmarknaden - 8 timmars arbetsdag, semester, LAS. Inom jämlikhetsområden har Sverige länge legat med en ledande roll. Vi har kommit långt inom hbtq-frågor. Detta är svenskt för mig. Att vara en klok förebild för andra länder. Sverige har för mig varit ett framtidsland, som knappt tänker på alla de förmåner vi har då de sedan länge har varit vår vardag och detta är ett hjul som jag menar har vart i rullning tills (M) trädde upp på sin tron. (...)

Och jag börjar fundera. Kalla mig konspiratoriker.. Men (M) vann jävligt mycket (om inte enbart) på bra PR, och ny image. (image = ej att förväxla med ideologi). Modeaterna är fortfarande Moderaterna, nya eller gamla. Ljusare blå färg tillsammans med en ny fräsch orange och så en "Alfons Pappa" snubbe som gått teaterlektioner som ansikte ut och hela svenska folket glömmer bort att politik inte är underhållning. Politik är allt. I dagens samhälle är allt beroende av politik.

(alltså jag vet, jag kan bara inte hålla mig kort...)

Min poäng är att FATTA VAD DETTA JIPPOT MÅSTE HA KOSTAT! Samtidigt vill (M) definitivt inte avslöja vilka deras "sponsorer" är.

Och nu.. (M) säljer ut välfärden. Välfärden som vi - svenska folket, med solidaritet, skattepengar, hårt jobb och det jag kallar "svenskhet" har byggt upp säljer Moderaterna ut! Moderaterna säljer en vårdcentral värd 20 miljoner för under 700.000 kronor. Apotek, skolor, allt REAs ut av regeringen för investerare att tjäna miljoner på. Vår välfärd, och de lidande blir elever, patienter, brukarna..Vi, våra nära och kära, svenska folket.

Som sagt, kalla mig konspiratiriker, men visst skulle man som investerare kunna tänka sig att "ge bort en gåva" om man har något att vinna på det..

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

levelinas.blogg.se

..det är bara min åsikt..

RSS 2.0