Hej Bloggen! :)

Min nya blogg. En blogg som inte handlar om vem jag är, utan vad jag tycker. Som jag inte har länkad från facebook. Som inte är kopplad till mig. Så att (av någon konstig anledning) jag kan vara mig själv och säga precis vad jag tycker och tänker! ..och sånt gillar vi ju! 

Ja vad är det då jag tycker och tänker som jag känner ett sånt behov av att skriva i en blogg som jag ändå inte kommer ha riktigt tid för att uppdatera?

Ja lite allt möjligt..
 
Jag är typ som den där personen du läser längst bak i morgontidningen. Den som blir så galet förbannad över att ungdomar nu för tiden snackar så för jävligt. "ska vi typ lixom ba dra ellä?" eller tjurar över att grannjävlarna inte plockar upp skiten från marken efter hunden... Ja alltså att dom blir så förbannade att de inte kan hålla sig från att skriva det i ett arg mail till tidningen för att förhoppningsvis få bli publicerade på läsarnas egna insändarsida längst bak i tidningen.

Fast jag blir förbannad och tjurig över lite andra saker. Och(!) har svårt för att fatta mig så kort som man behöver i för att få plats i en insändare. 

Därför skaffade jag denhär bloggen!

Dessutom... Hur ska min ilska över en skitkass regering, ett hjärntvättat folk, korruption, maktmissbruk, makt, orättvisa, krig, miljön, feminism, rättvisa... ja, hur ska sånt trams kunna konkurrera med ungdomar som röker på busshållplatser? ;)  



Man ba lixom typ "Är  du gravid eller stum? Be någon på bussen du befinner dig i resa sig upp istället för att jag som sitter på bussen du inte befinner dig i ska behöva läsa om ditt obefintliga problem längst bak i min tidning. Det hjälper ingen."

Och allvarligt, hur många gånger har man inte läst JUST DEN insändaren?! BLIR man stum av att vara gravid!?
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

levelinas.blogg.se

..det är bara min åsikt..

RSS 2.0