Semester!

Jag har semester! :) egentligen har den inte riktigt börjat än, det är ju helg. Semestern börjar på måndag. Men jag ska inte jobba på 4 veckor! Fyfan vad gott säger jag bara.

Almedalsveckan är i fullgång. Jag jobbar i grannstaden och har pga. detta rätt lite fritid då jag jobbar. Ca 3 timmar om dagen har jag att träffa vänner / laga mat / städa / ta de lugnt, och saker som att följa almedalsveckan. Men jag har följt så gott jag kan. 

Några tal har jag sett. Inga verkar gå till historien såhär långt.. Fredrik Reinfeldt hyllade Mona Sahlin. Det var ju i och för sig något nytt. Tyvärr tror jag varken att det beror på kärleken till Mona eller hatet till SD. Tror tyvärr att det finns ett mycket mer själviskt motiv än så. Han vill fortsätta regera med sin allians. Framförallt C och KD ligger farligt nära 4% spärren om inte under mätning efter mätning, och jag tror att Fredrik med sitt uteslutande av SD hoppas på att få över några SD anhängare till sina småpartier för en fortsatt stark allians av 4 partier.

Någonting jag där emot verkligen uppskattade är Gustav Fridolins val att kämpa för integritet och yttrandefrihet. En fråga allt för få partier tar i och MP är mer än välkomna att driva frågan seriöst för mig. Det är näästan så att jag överväger att ge dem min röst endast pga. detta. Men nja.. tror det blir PP i så fall.
 
Vänsterpariet är ensamma om att helt ta avstånd från vinsteri välfärden. Med en stor majoritet av svenska folket bakom sig. Det är inte 50% som säger nej till vinsterna i välfärden, jag tror bestämt det ligger närmare 70% (?)  Ändå lyssnar 7 av 8 partier i regeringen inte. Det är inte svårt att ifrågasätta vad vi som folk egentligen har för funktion i Sverige om de partier vi röstar fram gör tvärtemot vad vi alla, blåa, röda, gröna, höger, vänster och extremer, vi vill inte ha vinster i välfärden. Ta bort det!


Just nu talar Annie Lööf på TV. Kul med en kvinna såklart, men det är ungefär där hennes pluspoäng slutar hos mig. Just nu pratar Annie om hur dåliga socialdemokraterna är.. Som vanligt. 

Man kan ju undra varför man som partiledare väljer att prata om vad andra partier vill och inte vill göra, när man för en gång skull har en ganska stor del av svenskarnas uppmärksamhet, egen tid att få prata om precis vad man vill utan att bli avbruten. Kan det vara så att man inte har något eget att fylla ut tiden med. 
 
Jag tror inte jag är partisk när jag säger att V och MP inte alls pratade lika mycket om sina konkurrenter som partierna i Alliansen har gjort. S kommer imorgon och jag hoppas Stefan väljer att prata om ideologi och framtidsplaner och visioner för det egna partiet istället för "idioterna på andra sidan". Jag tror inte man vinner på det. Givetvis kan en kvick och rolig kommentar om "de andra" vara kul, men det räcker tycker jag.


Ser fram emot Stefans tal imorgon i alla fall, men hittills har MP vart bäst. 

Vad tycker Ni? :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

levelinas.blogg.se

..det är bara min åsikt..

RSS 2.0