Mindre pedagogik, mindre jobb, bra idé?

Allmedalsveckan är över.. Om ett år blir det ännu hetare! 2014, ödesvalets år. Ska Moderaterna få ytterligare 4 år att förstöra Sverige eller ska S få en chans att bygga upp det som M under 8 års tid raserat?

En fråga som jag reagerade på är hur, var det Björklund? vill se att skol"praktiken" ska ske på riktiga arbetsplatser, han menar att det är totalt onödigt att bygga upp en låtsas bilverkstad på skolan när man kan jobba i en riktig bilverkstad istället.

Jag ser såklart många problem med denna tanken. 

1) Tänk om det inte finns riktiga bilverkstäder till alla, vart ska man då vända sig?

2) Kommer inte många jobb försvinna till förmån för praktikplatser?

3) Är lärarnas pedagogiska utbildning värdelös om en verkstadsarbetare kan utföra deras lärarjobb?
 
4) ...försvinner även lärarjobb då?

..för att nämna några.


 
Och förresten, på tal om något helt annat. Hur äckligt är det inte att Reinfeldt hyllade Mc Donalds under sitt tal? :S Konspiratorisk som jag är funderar jag ju såklart "En av hans hemliga bidragsgivare?" "Mc Donalds måste ju tjänat multum på sänkt restaurangmoms..." 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

levelinas.blogg.se

..det är bara min åsikt..

RSS 2.0